zondag 15 februari 2015

Inspiration and elephants

Debby of Quilty Pleasures shared in her post ' Friday favorites' designers she loved. I followed the link to  Sue Bleisweis and had a nice afternoon exploring her website/ blog. I love her colors, designs and methods. Sue wrote some books and I decided to give myself some presents. Within a few days I will recieve her Sketchbook:

Debby van Quilty Pleasures vertelt in haar bericht 'Friday Favorites' over haar favoriete ontwerpers. Ik volgde haar link naar de blog/website van Sue Bleisweis en had een paar goed bestede uren. I hou van haar kleuren, ontwerpen en manier van werken. Sue heeft een aantal boeken geschreven en ik besloot mijzelf een paar cadeaus te geven. Overmorgen krijg ik haar 'Sketchbook'.






I am a scientist and think as a scientist, but I want to devellop some creative skills. I looked inside The Sketchbook challenge at Amazon's and I am very curious. I think the excersizes in this book will be a lot of fun. I preordered another book of Sue. The book explains how she dyes her fabric and her way to applique and quilt. I think a can use her methods to play with my piles of dyed cotton to make colorful quilts without piecing.

Ik ben een beta type en denk ook zo, maar ik wil wat meer creatieve vaardigheden ontwikkelen. Ik heb in The Sketchbook Challenge gekeken op Amazon en ik ben erg nieuwsgierig. De oefeningen zullen ontzettend leuk zijn. Ik heb ook een ander boek besteld, waarin Sue uitlegt hoe ze haar katoen verft en hoe ze haar quilts maakt met haar manier van appliqueren en quilten. Ik heb een stapel zelf geverfde katoen in allerlei kleuren en het boek zal me helpen zonder allerlei kleine lapjes aan elkaar te naaien vrolijk gekleurde quilts te maken.

Elephant parade/olifantenparade



My sewing machine is still at Husqvarna and the dealer does not know when it is repaired. So I borrowed the machine from my daughter and allthough I do not like piecing, I am busy for the Elephant Parade Quilt along. I want to make some quilts with this pattern, so I sewed 10 big and twenty small elephants. So much grey elephants are a little bit boring and need some colorful elephants too.

Ik heb nog steeds mijn naaimachine niet terug. De winkel heeft geen flauw idee wanneer de machine gerepareerd is. Ik heb mijn dochters naaimachine geleend en ben aan de slag gegaan voor de Olifanten optocht Quilt Along. Ik wil meerdere olifanten quilts maken en heb daarom meteen maar tien grote en twintig kleine olifanten blokken gemaakt. Omdat al die grijze olifanten zo saai zijn, heb ik ook nog een paar gekleurde gemaakt.

The first pieced elephant. A little bit wonky. The left is almost half an inch shorter.  It takes me three hours to sew!!!!! Chain piecing and a little
bit more accurate  measuring made the other elephant blocks better.


It is so nice of you stopping by,  Feel free to leave a comment.
If you have a question I will try to respond by e-mail. Please make sure your blogger profile is linked to your e-mail, otherwise I wont be able to e-mail you back.
If you need to reach me feel free to e-mail me: maartjequilt@gmail.com

Fijn dat u langs kwam, ik hoor graag van iedereen en stel je commentaar zeer op prijs.
Heb je een vraag, dan wil ik die graag beantwoorden. Zorg dat je profiel gelinkt is aan je email, dan kan ik je bereiken.
Als je mij wilt bereiken, mail me dan naar: maartjequilt@gmail.com

Thanks so much for reading/dank je voor het lezen van mijn bericht.

Love from Amsterdam and keep quilting

Maartje




Geen opmerkingen:

Een reactie posten