donderdag 5 maart 2015

Hurray, my machine is back!!!

Yesterday there was a call from my dealer. After a month!!!!! Husqvarna fixed the tensionproblems with my machine. They replaced the tension unit, so there was a real problem. The dealer made excuses about not taking my problem serious. But no hard feelings, I can sew again. And my machine is stitching so beautiful!!! I brought back my daughters machine and I will free motion quilt the next few days. I almost forget how much fun it was stitching with this machine. There is still the SewCalGal's February fmq challenge ......

Gisteren eindelijk een telefoontje van de dealer. Eindelijk na precies een maand mijn machine terug!!!! Husqvarna heeft the spanningseenheid vernieuwd. Er was dus een serieus probleem en ik kreeg een zwak excuus van de dealer, dat ze de klachten niet serieus genomen hadden. Eind goed al goed, ik ben al lang blij dat mijn machine terug is en er de komende dagen gequilt kan worden. Ik moet de februari uitdaging van SewCalGal nog doen. De machine van mijn dochter heb ik al teruggebracht. Ik was bijna vergeten hoe heerlijk je kon free motion quilten met mijn eigen machine.

I am busy with the Elephant Parade quilt along. I sewed piles of blocks. made a wall hanging and an elephant quilt along top. I could not wait for the patterns of the flowers, so I drwaw my own and it turned out wel. I sew the babuquilt top,  but was to late for a present to a friend. So I wake up very early this morning and I used some blocks for this little wall hanging. I give it to my friend this morning and he was happy with it.
I had to go to the shop for batting before I can finish the baby quilt. A little time left to think about how to quilt this funny top.

Ik ben druk bezig met de Elephant Parade quilt along. Ik heb stapels met blokken genaaid. Ik wilde niet wachten op de patronen van de bloemen, daarom heb ik mijn eigen patronen getekend. Gisteren heb ik de top van de babyquilt genaaid en vanmorgen vroeg ben ik uit bed gegaan om van een paar blokken een klein baby quiltje te maken. Ik heb vanochtend weggegeven ook aan een vriend die pas vader geworden was.  Nu nadenken over hoe ik de babyquilt ga quilten. Eerst maar naar Amstelveen om tussenvulling te kopen.

Tomorrow this miniquilt  (23x23 inch) will be hanging on the wall of the babyroom of a good friend.
Just stitch in the ditch. I like the funny color accents in the binding.

I can fmq this quilt. I still have to sew the eyes.

I did not like piecing, but as always, when you learn something and you have rewarding results it is a joy to do. I like to do things quick, but that is not possible when you are piecing. It is fun when the block is (almost) perfect. So I can understand now why piecing is fun too and I will piece more often.
I thought a lot about how to quilt this quilt and did not want to dense quilting. The design is called 'Elephantparade'. After an elephantparade there are a lot of elephant footprnts, so the design for the quilting needs elephant footprints.

Ik vond het naaien van blokken een corvee, maar zoals altijd als je ets vaak doet en het resultaat je plezier geeft, wordt het leuk om te doen. I wil altijd graag snel dingen doen, maar dat lukt niet met het naaien van blokken en het is leuk als een blok (bijna) perfect is met passende puntjes. Ik snap nu waarom iemand het leuk vindt om blokken te naaien en ik ga het ook vaker doen.
Ik heb lang nagedacht over het quilten van dit quilt. Het ontwerp van het quilt heet 'Olifantenparade' en na zo'n parade heb je veel pootafdrukken van de olifanten, dat wil ik terug laten komen in het quilten.

Before I start quilting I need more practice in my sketchboek.


It is nice sunny weather, not too cold. I saw a little coot, so I think it is almost spring again!!

Het weer is zonning en niet te koud. I zag al een jonge meerkoetje. Het is bijna lente!!!

It is so nice of you stopping by,  Feel free to leave a comment.

Fijn dat u langs kwam, ik hoor graag van iedereen en stel je commentaar zeer op prijs.

Thanks so much for reading/dank je voor het lezen van mijn bericht.

Love from Amsterdam and keep quilting

Maartje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten